Optimalizace webu pro vyhledávače je bezesporu dobrá a nebál bych  se říct i nutná věc pro všechny webové stránky. Co nám ale optimalizace  přinese, co naopak ne, proč ji dělat, ale co vše ještě musíme udělat,  aby byl výsledný efekt dostatečně účinný.
Co od SEO můžeme čekat
Hodně  lidí si myslí, že pokud se na jejich webu optimalizace pro vyhledávače  provede, automaticky se jim zvýší počet zákazníků (resp. zakázek) a tím i  jejich zisky. Nemusí to být však vždy pravda. Samotná optimalizace  zlepší webové stránky tak, aby je vyhledávač lépe našel na určitá  klíčová slova, což ale nemusí znamenat zvýšení počtu zakázek. Důležitým  faktorem jsou samotné internetové stránky, protože nepřehlednému  a zmatenému webu zvýšení návštěvnosti nepomůže. Optimalizace zvýší  počet návštěvníků webu, ale vyšší návštěvnost nemusí znamenat zvýšení  počtu zákazníků.
Co to je optimalizace pro vyhledávače
Je  to zjednodušeně úprava zdrojového kódu stránky a jejích funkcí tak, aby  je vyhledávač snadno našel a mohl procházet obsah webu. Každý  vyhledávač má tzv. robota, který prochází internet, hledá webové stránky  a ukládá je do své databáze, z které poté hledá.
Chci být na prvním místě a nikde jinde
Každý  komu jsme optimalizaci dělali měl vždy požadavek být na prvním místě ve  všech vyhledávačích, což je samozřejmě logické, protože čím výš jeho  odkaz bude, tím větší je šance, že na něj někdo klidně. Má to však jeden  háček - každý chce být na prvním místě, ale může tam být jen jeden.  Boj o první místo je tudíž velký a i když se na první místo dostaneme,  neznamená to, že máme vyhráno - zítra už může být první někdo jiný. Je  spousta firem, věnujících se optimalizaci a spousta z nich slibují nebo  dokonce garantují první pozice ve vyhledávačích - samozřejmě je to  nesmysl, je to jako kdybych vám sliboval první místo u podklady v  obchodě nebo první jídlo v restauraci. Na první pozici jsou schopni web  dostat, ale konkurenční boj je příliš velký na to, aby stránka na prvním  místě zůstala navždy, kromě toho první místo nelze zaručit, protože  vždy může přijít někdo další, s lepší nebo modernější technologii, či s  podvodeným "oblafnutím" vyhledávačů. Ze svých zkušeností vím, že pozice  webu se průběžně mění a posunuje o pár míst nahoru a dolů.
Samotné SEO nestačí
Kromě  samotné optimalizace pro vyhledávače je důležité udělat i další kroky.  Jeden z nich je udělat web "uživatelsky přátelský" - tedy takový, aby se  v něm návštěvník dobře vyznal, na první pohled viděl vše co potřebuje a  nemusel nad ničím zbytečně přemýšlet. Toto je velice důležitá a často  opomínaná věc - uživatel stránek nemá čas zkoumat o co jde a hledat,  většina uživatelů internet klikají a pokud se musí na chvíli zastavit a  propřemýšlet raději zkusí jiný web, který je jim bližší. Proto nesmíme  kvalitu webu a orientaci na něm podcenit.
Optimalizaci mám a co dál
Máme-li  hotovou optimalizaci a kvalitní přehledný web je sice skoro vyhráno,  ale ještě to tím nekončí. Stránky je dobré podpořit reklamou, aby se  lidem dostaly do podvědomí. Osobně bych doporučil reklamu na internetu  (Seznam, Google - můžeme i další weby, ale nepovažuji to za nutné), ale  je dobré webovou stránku nastavit i do podpisu emailu, dát na vizitku,  na auto, výlohu, apod. (a když jsme u toho, veškeré tiskoviny, polepy,  venkovní reklamu a propagaci Vám dokážeme zajistit - navštivte www.bonamedia.cz).
Zpětné odkazy
Jedna  z velice důležitých věcí jsou zpětné odkazy - tedy odkazy, které vedou z  cizí stránky na tu vaši. Odkaz je samozřejmě důležitý, ale je zde  spousta dalších určujících věcí. Každý odkaz si sebou totiž nese i svoji  sílu a text, proto je vhodné promyslet co bude jako název odkazu,  protože toto je informace, kterou vyhledávači vidí. Například pokud budu  chtít propagovat své stránky zaměřené na tisk vizitek, vložím na cizí  stránky text ve znění: Vizitky - tisk vizitek  a udělám odkaz na svůj web. Vyhledávač vidí text odkazu a cíl kam vede,  vše si uloží a ví, že k této konkrétní stránce patří slova Vizitky,  Tisk, Tisk vizitek. Odkaz vedený z ikonky nebo obrázku v případě, že  nemá textový popisek je zcela zbytečný, protože odkaz sice vyhledávače  vidí, ale nemají k nim text. Stejně tak odkazy, které jsou z vašeho webu  na ostatní stránky, jsou pro vás zbytečné - pomáhají těm na koho  odkazujete.
Odkazové lišty a farmy
Zpětné  odkazy lze získat i z různých odkazových lišt, katalogů, portálů a  stránek s odkazy nebo z tzv. odkazových farem. Může to pomoci i uškodit!  Nedoporučoval bych vkládat svůj web na stránky, kde je více odkazů než  ostatního textu a stejně tak do odkazových lišt, kde sice získáte plno  zpětných odkazů, ale stejně dobře může být váš web penalizován buď  snížením pozic při vyhledávání a nebo zcela v hledání zablokován. Své  odkazy vkládejte na kvalitní stránky, katalogy a portály.
Nenechte se napálit
Při optimalizaci je dobré zvážit nabídky více firem a v ideální případě zjistit jaké má firma reference a jak byly zákazníci spokojeni. Je totiž spusta firem, které si za optimalizaci vezmou desetitisíce, ale výsledná práce má hodnotu maximálně tisíců a někdy i stokorun. Další věc je nenaletět podvodníkům, kteří vše umí a vše slíbí a opravdu dostanou stránku na první pozice, ale nějakým nekalým způsobem a vyhledávače pak web penalizují úplným vyřazením z hledání - toto je v podstatě nejhorší varianta, která může nastat.
Pravda o optimalizaci pro vyhledávače
 
        Reviewed by BONA MEDIA
        on 
        
ledna 16, 2011
 
        Rating: 
      
 
        Reviewed by BONA MEDIA
        on 
        
ledna 16, 2011
 
        Rating: 
