pátek 26. června 2015

Jak 6x zvýšit návštěvnost webu bez reklamy

Již od roku 2009 provozuje naše firma webovou stránku www.chcirazitka.cz. Jde o katalog s nabídnout výroby razítek. Tento web nebyl v minulosti moc úspěšný hlavně kvůli velmi nízké návštěvnosti. Po kompletním předělání letos v lednu se nám podařilo zvýšit návštěvnost více než 6x oproti předchozímu roku. Jak na to? Hned si to ukážeme.



Optimalizace pro vyhledávače (SEO) na prvním místě

Každá webová stránka je úspěšná pokud se dlouhodobě dobře umísťuje ve vyhledávačích a nebo se dávají velké peníze do reklamy. První metoda je samozřejmě výrazně levnější. Hlavní výhodou je dostatečný přísun návštěvníků a minimální investice do reklamy. Optimalizace pro vyhledávače je dnes hodně diskutovaným tématem. Je spousta firem, které naslibují jak vás dostanou na první místa (což je nesmyslné tvrzení) a za svoji práci chtějí desetitisíce, někdy i víc. Ukážu, jaké konkrétní kroky jsme udělali na našem "razítkovém" webu a jaké to má výsledky.

Co jsme konkrétně udělali

1) NOVÁ GRAFIKA

První a zásadní změna bylo kompletní přepracování grafiky, struktury webu a HTML kódu. Grafiku webu jsme vytvořili úplně novou, včetně změny loga. V podstatě se dá říct, že jediné co z původního vzhledu zůstalo je fialová barva v logu a na odkazech.

Výsledek: Stránky jsou modernější, líbivější a přehlednější - tzv. "user friendly"

Změna grafiky nemá na zvýšení návštěvnosti žádný vliv. Web je však přehlednější a pro návštěvníky přívětivější. Jsou tedy schopni za kratší čas najít více informací a udělat objednávku.

2) PŘEDĚLÁNÍ ZÁKLADNÍ STRUKTURY

Na původních stránkách byl katalog razítek jako jedna stránka pouze s možností zvětšení fotky razítka přes tzv. lightbox. Nově bylo tedy potřeba každému razítku vytvořit samostatnou podstránku. Díky tomu mohou vyhledávače indexovat a zobrazovat každý typ razítka samostatně. Další výhodou je, že na podstránce může být víc fotek a informací, včetně možnosti vložení do košíku.

Výsledek: vyhledávače lépe indexují jednotlivé produktu a mohou na ně přímo odkazovat, konkrétní typy razítek jsou tedy lépe vyhledatelné

3) ÚPRAVA HTML KÓDU

Hlavní změnou je i úprava HTML kódu stránky, který byl zjednodušen kvůli rychlejšímu načítání a byly správně vytvořeny všechny nadpisy, texty, popisy obrázků a další HTML značky. Také se upravily a doladily meta tagy (titulky stránek, popisy, informace pro roboty). Další změnou byla úprava URL odkazů na tzv. "hezké url". Zkrátka vše je tak jak má být a jak vyžaduje správné SEO.

Výsledek: web je výrazně lépe indexován a okamžitě se začal posouvat nahoru ve vyhledávačích = zvýšení návštěvnosti, zvýšení objednávek, zvýšení prodeje bez zvyšování nákladů

4) ZPROVOZNĚNÍ E-SHOPU

Další novinkou je spuštění jednoduchého e-shopu, razítka je možné přidávat do košíku, vybírat jejich varianty, barvy a objednávat naráz více druhů a kombinací razítek.

Výsledek: na vyhledávání a zvýšení návštěvnosti to zřejmě nemá až takový vliv, ale pro návštěvníky se tím výrazně zvýšil komfort objednávání

Výsledky po půl roce


Výsledky jsou nad očekávání dobré. Při srovnání prvního letošního půlroku s loňským se počet návštěv zvýšil o více než 560%, počet zobrazení stránek dokonce o 655%. Zvýšil se i počet stránek zobrazených na návštěvníka a o téměř 9% se snížil počet okamžitého opuštění webu. Tím, že nový web je jednodušší a přehlednější, tak se o 17% snížila doba po kterou jsou návštěvníci na webu. Snížení se může zdát jako negativní, ovšem podle mě je to výhoda - potenciální zákazník, zjistí rychleji potřebné informace a rychleji udělá objednávku.

Po prvním půl roce od předělání webu se výrazně zvýšil i počet objednávek! Za prvních 6 měsíců roku 2015 máme 2x více objednávek než za celou dobu  od 2009  do 2014!

Za 6 měsíců máme více objednávek než za 5 let! Výsledek práce se tedy rozhodně vyplatil!

Zvýšení návštěvnosti o 564% v grafu

Jako důkaz si zde dovolím zveřejnit graf z Google Analytics, kde je srovnané období 1.1.2015-25.6.2015 a stejné období o rok dříve.

V grafu je navýšení návštěvnosti jasně vidět. Již v lednu (tedy jen pár dní po úpravách) je znatelný minimální nárůst, který se postupně zvyšuje.

Po celou dobu provozu webu, nebylo nikdy investováno do žádného reklamního systému. Veškerá návštěvnost je výhradně z přirozeného hledání a jde o reálné neplacené návštěvníky.

Graf mluví za vše, proto i vy se nebojte zainvestovat do vylepšení a zkvalitnění vašeho webu. Investice do kvalitního a funkčního webu se rozhodně vyplatí.Kontaktuje nás na stránkách www.bonamedia.cz a nechte si udělat analýzu vašeho webu!