Jaký způsob dopravy nabízet na e-shopu

Máte svůj e-shop a uvažujete nad tím jaké způsoby dopravy nabízet svým klientům? Možností je hned několik, přepravců a způsobů dopravy je v nabídce poměrně velké množství. Probereme si co se vyplatí, jak zákazníci reagují a co mají rádi.



Hlavní způsoby dopravy


Mezi základní způsoby určitě patří kurýrní služby (PPL, DPD, Geis, .... a další), dále pak Česká pošta a nebo osobní odběry přes výdejní místa (Uloženka, Zásilkovna).

Co chtějí zákazníci


Ze zkušenosti s provozováním několika webů a eshopů jsem zjistil, že zákazníkům jde hlavně o cenu za dopravu. Zkusil jsem na webu tisk-vizitek.cz dát na jeden měsíc dopravu zdarma. Výsledky byly zajímavé. Za poslední rok posílám 40% všech zásilek přes síť výdejních míst Uloženka, zbylých 60% je PPL, Česká pošta a osobní odběr v sídle firmy. V momentě kdy jsme dali na jeden měsíc veškerou dopravu zdarma má Uloženka pouze 11% a s přehledem vede kurýr PPL se 69% objednávek. Jednoznačně je tedy vidět, že výdejní místa Uloženka jsou oblíbené v podstatě jen díky nižší ceně.

Jaký způsob dopravy nabízet


Samozřejmě můžete nabízet všechny způsoby dopravy, ale není to vhodně z několika důvodů. Zákazníkům v podstatě stačí osobní odběr (ať už přes síť Uloženka nebo přes vlastní síť) a pak chtějí někoho, kdo jim balík spolehlivě doveze. Na to vám stačí nabídnout Českou poštu jako klasického přepravce, kterého většinou nemají klienti rádi kvůli špatné komunikaci a jako alternativu nějakého "kvalitnějšího" přepravce např. firmy PPL nebo DPD. Proč tedy poštu vůbec nabízet? Protože občas jsou lidé, kteří mají špatné zkušenosti s kurýry a raději si zajdou na poštu, když je náhodou řidič nezastihne.

Proto vždy nabízejte osobní odběry a poštu a kurýrní službu.

Proč nenabídnout všechny přepravce


Můžete na svém e-shopu nabízet i více přepravců, ale není to úplně vhodné. Jednat velkým počtem nabídky způsobů přepravy znepřehledníte objednání na webu. Ale také musíte mít podepsané smlouvy se všemi přepravci, které nabízíte. Sami si tím také zbytečně zkomplikujete práci, protože musíte pak třídit, které zboží poslat kterým kurýrem. A v neposlední řadě budete muset čekat na několik různých řidičů, kteří k vám pro balíky přijedou. Další důvod proč zúžit výběr je i finanční důvod - pokud přes každého dopravce pošlete 20 balíků měsíčně nečekejte, že časem dostanete lepší cenu za dopravu. Naopak když přes jednoho dopravce pošlete 150 balíků měsíčně, je šance na vyjednání slevy za dopravné poměrně velká.

Co nejvíc "frčí"


Z vlastních zkušeností a statistik je to jasné. Nejoblíbenější způsob dopravy je osobní odběr v síti poboček Uloženka kvůli nejnižší ceně. Na druhém místě je kurýrní služba PPL, poté konkrétně u nás jsou osobní odběry ve vlastní prodejně v Brně a na posledním místě je Česká pošta.
Jaký způsob dopravy nabízet na e-shopu Jaký způsob dopravy nabízet na e-shopu Reviewed by BONA MEDIA on srpna 04, 2015 Rating: 5
Používá technologii služby Blogger.