Jaký je nejlepší dopravce pro eshop

Každý měsíc posíláme desítky až stovky zásilek k našim zákazníkům. Stále se snažíme o co nejlepší služby a s tím souvisí i doprava zboží. Vyzkoušeli jsme již několik dopravců, kvalita služeb se mnohdy liší, jindy je to o ceně a jindy zas jen o sympatiích. Jakého dopravce vybrat? Kdo se nám zdá nejlepší?



 Kurýr PPL

S touto firmou posíláme balíků poměrně hodně (i když poslední dobou je válcuje hlavně Zásilkovna), kvalita doručení je poměrně vysoká. Většina zásilek je doručena do druhého dne. Nějakou reklamaci v podobě zničení nebo ztráty balíčku jsme sice již museli řešit, ale vzhledem k množství odeslaných zásilek je to opravdu zanedbatelné. Navíc reklamace řeší PPL velice dobře a ochotně a vždy nám bez problémů škodu zaplatili.

Co se mě líbí:
Mají své depo otevřeno je do 20 hod. Balíky se tam dají podávat i osobně což je skvělé, protože můžete přijímat objednávky až do večera, pak vše naložit, v 19:50 předat a druhý den je balíček u zákazníka.

Aktualizace 2019-2022: Kvůli covidu depo zavřeli a není možné tam poslat ani vyzvednout balík. Zatím jsou depa i v roce 2022 stále zavřená a prý se zatím otevření neplánuje.

Co se mě nelíbí:
Palivové příplatky, stále se zvyšující ceny, příplatky za atypické rozměry balíků. Zdá se mě, že prostě vymýšlí co by kde ještě chtěli zaplatit navíc. Krom toho každý rok pravidelně zvyšují ceny.

Na co si dát pozor:
Expresní dopolední balík za příplatek je někdy doručen pozdě. Ve sledování zásilek je čas předání např. 9:38, ale od klienta mám informaci, že balík mu dovezli třeba až po obědě. Zdá se mě, že když řidič nestíhá, tak si "pípne" předání předem v autě. Není to tak samozřejmě vždy, ale už se to párkrát stalo.

Zásilkovna


Síť výdejních míst Zásilkovna jsme začali využívat od ledna 2017, poptávka po tomto způsobu je skutečně velká. Během pár let používání posíláme dnes většinu balíku přes Zásilkovnu, má to však své ale.

Hlavní výhoda je nižší cena a široká síť výdejních míst. Výdejní místa slouží současně i jako podací místa, takže nemusíte své zásilky vozit někam daleko nebo čekat na řidiče než si pro ně přijede.

Co se mě líbilo před pár lety (resp. když Zásilkovna začínala) a dnes to již neplatí:
Kvalita služeb, dobrá komunikace (pokud něco potřebujete ihned odpovídají na emaily, telefony i přes Facebook).

Co se mě líbí: Množství výdejních míst.

Co se mě nelíbí:
Poslední dobou hodně špatná komunikace, na e-maily reagují po několika dnech a většinou pošlou univerzální odpovědi jako by ani nečetli můj problém. Telefonicky je taky problém se spojit, protože se dovoláte automatickému "chytrému" robotovi, který je úplně k ničemu. Při komunikaci přes Facebook, opět jen robot co nic nevyřeší. Zkrátka dokud vše funguje a nic nepotřebujete žádný problém není. Když nastane nějaký zádrhel je dost problém ho vyřešit. Reklamace se neřeší vůbec, odpověď z reklamačního oddělení přijde někdy za týden, někdy za dva týdny a někdy vůbec. Když máte štěstí a reklamační oddělení uzná třeba ztracený balík trvá to týdny i měsíce než ho zaplatí.

Na co si dát pozor:
Pokud posíláte balík přes výdejní místa, zjistěte si kdy mají svozy. Některé pobočky rozváží balíky ráno a sváží odpoledne, jiné to berou ráno vše naráz. Váš balíček tak při podání např. po obědě může odejít ještě tentýž den a nebo až druhý den. 

Při dopravě na adresu (neboli doprava domů) občas balík nepřivezou a dají ho na výdejní místo aniž by se snažili ho doručit. Ve sledování zásilek je pak vidět např. 7:55 balíček naložil řidič do auta, 7:59 balík je přesměrován na výdejní místo. Dopravu ovšem zaplatíte, resp. Váš klient zaplatí za doručení domů. Tato služba nefunguje jak má a proto ji nevyužíváme.

Uloženka


V podstatě jde o podobný systém jako Zásilkovna, jen s tím rozdílem, že výdejní místa jsou přímo pobočky Uloženky a nejde o cizí prodejny. Tím by měla být zajištěna vyšší kvalita služeb. Přes Uloženku jsme balíčky posílali několik let, ale Zásilkovna se ukázala být o něco lepší.

Aktualizace: Uloženka má již také partnerské výdejní místa.

Co se mě líbí:
Celkově jde o kvalitní službu. Před Vánoci je vždy prodloužená otevírací doba a často bylo otevřeno i o posledním víkendu před Štědrým dnem.

Co se mě nelíbí:
Ze začátku byla velice dobrá komunikace ohledně cen, smluv apod. Od té doby co byla Uloženka prodána velké obchodní skupině, mám pocit, že se komunikace zhoršila.

Na co si dát pozor:
Před Vánoci bývají v pobočkách velké fronty a klienti tak mohou čekat i desítky minut.

Česká pošta


Poštu asi není potřeba představovat, tu zná každý. Jejich služby jsou jak na houpačce - jednou pošleme balík, klientovi přijde SMS, pak mu volají ráno v kolik balík dovezou a zásilku opravdu doručí přesně na čas. Jindy leží balík týden na poště a nikdo se neozve. Služby České pošty jsme z nabídky zrušili, protože nebyla nikdy jistota za jak dlouho balík dorazí.

Kurýr DPD


Kurýrní služba DPD nabízí téměř stejné služby jako PPL, jen dřív měli nižší ceny než PPL, ale dnes již jsou ceny stejné nebo i vyšší. Oproti PPL mají lepší systém sledování balíků (např. máte k dispozici číslo na řidiče, vidíte kde zhruba je a kdy by mohl dorazit).

Zdá se mě že kurýr DPD funguje dobře a neměl jsem s nimi nikdy žádný problém.

Kurýr GLS

Také jsme je zkoušeli, ale nelíbí se mě způsob podávání balíků. Balíky je možné odeslat ve výdejních místech, kde musí obsluha každý balík načíst a pak k němu zadat Vaši emailovou adresu na kterou přijde potvrzení. Pro balíky je možné objednat i svoz ovšem za poplatek 40 nebo 50 Kč, což se mě zdá hodně.

Hlavní výhoda GLS jsou ceny, které jsou absolutně nejnižší ze všech dopravců a ještě si je můžete snížit víc množstvím odeslaných zásilek. Pokud pošlete za měsíc určitý počet zásilek, dostáváte automaticky slevu v podobě kreditu na další měsíc. Není problém díky tomu získat několik balíků měsíčně s dopravou zdarma.

Kurýr GLS nabízí aktuálně (rok 2022) nejnižší ceny za dopravu.

Kurýr Geis


Celkově je o něco levnější než PPL a DPD, ale podle hodnocení, článků na internetu a zkušeností ostatních eshopářů je horší i jejich spolehlivost. Přes Geis jsme poslali poměrně málo balíků na to abychom je mohli hodnotit na základě osobních zkušeností.

Aktualizace: společnost Geis koupilo DPD, takže už vlastně neexistuje.

Kurýr InTime


Chtěli jsme je vyzkoušet, byl problém někoho sehnat, po měsíci a několika emailech se konečně ozval obchodní zástupce. Během dalšího měsíce nebyli schopni poslat ceny, udělat smlouvu, takže jsme spolupráci ukončili dřív než začala. Opravdu měsíc někoho shánět a pak měsíc čekat na jeho odpověď nebyla úplně známka kvality.

Aktualizace: Tato firma již naštěstí nefunguje, mám pocit že ji někdo větší koupil.
Jaký je nejlepší dopravce pro eshop Jaký je nejlepší dopravce pro eshop Reviewed by BONA MEDIA on srpna 15, 2017 Rating: 5
Používá technologii služby Blogger.