Widget Recent Post No.

Jaký je nejlepší dopravce pro eshop

Každý měsíc posíláme desítky až stovky zásilek k našim zákazníkům. Stále se snažíme o co nejlepší služby a s tím souvisí i doprava zboží. Vyzkoušeli jsme již několik dopravců, kvalita služeb se mnohdy liší, jindy je to o ceně a jindy zas jen o sympatiích. Jakého dopravce vybrat? Kdo se nám zdá nejlepší?



 Kurýr PPL

S touto firmou posíláme balíků poměrně hodně (i když poslední dobou je válcuje hlavně Zásilkovna), kvalita doručení je poměrně vysoká. Většina zásilek je doručena do druhého dne. Nějakou reklamaci v podobě zničení nebo ztráty balíčku jsme sice již museli řešit, ale vzhledem k množství odeslaných zásilek je to opravdu zanedbatelné. Navíc reklamace řeší PPL velice dobře a ochotně a vždy nám bez problémů škodu zaplatili.

Co se mě líbí:
Mají své depo otevřeno je do 20 hod. Balíky se tam dají podávat i osobně což je skvělé, protože můžete přijímat objednávky až do večera, pak vše naložit, v 19:50 předat a druhý den je balíček u zákazníka.

Co se mě nelíbí:
Palivové příplatky, stále se zvyšující ceny, příplatky za atypické rozměry balíků. Zdá se mě, že prostě vymýšlí co by kde ještě chtěli zaplatit navíc. Krom toho každý rok pravidelně zvyšují ceny.

Na co si dát pozor:
Expresní dopolední balík za příplatek je někdy doručen pozdě. Ve sledování zásilek je čas předání např. 9:38, ale od klienta mám informaci, že balík mu dovezli třeba až po obědě. Zdá se mě, že když řidič nestíhá, tak si "pípne" předání předem v autě. Není to tak samozřejmě vždy, ale už se to párkrát stalo.

Zásilkovna


Síť výdejních míst Zásilkovna jsme začali využívat od ledna 2017, poptávka po tomto způsobu je skutečně obrovská. Během pár let používání posíláme dnes většinu balíku přes Zásilkovnu.

Hlavní výhoda je nižší cena a široká síť výdejních míst. Výdejní místa slouží současně i jako podací místa, takže nemusíte své zásilky vozit někam daleko nebo čekat na řidiče než si pro ně přijede.

Co se mě líbilo před pár lety (resp. když Zásilkovna začínala):
Kvalita služeb, dobrá komunikace (pokud něco potřebujete ihned odpovídají na emaily, telefony i přes Facebook). Množství výdejních míst.

Co se mě líbí dnes (rok 2021): Množství výdejních míst.

Co se mě nelíbí:
Poslední dobou dost špatná komunikace, když mám problém a pošlu email, odpoví mě až za několik dní a dokonce mají v automatickém podpisu rovnou omluvu za pozdní odpověď. Telefonicky je taky problém se spojit, protože se dovoláte automatickému "chytrému" robotovi, který je úplně k ničemu. Při komunikaci přes Facebook, opět jen robot co nic nevyřeší. Zkrátka dokud vše funguje a nic nepotřebujete žádný problém není. Když nastane nějaký zádrhel je dost problém ho vyřešit.

Na co si dát pozor:
Pokud posíláte balík přes výdejní místa, zjistěte si kdy mají svozy. Některé pobočky rozváží balíky ráno a sváží odpoledne, jiné to berou ráno vše naráz. Váš balíček tak při podání např. po obědě může odejít ještě tentýž den a nebo až druhý den. 

Uloženka


V podstatě jde o podobný systém jako Zásilkovna, jen s tím rozdílem, že výdejní místa jsou přímo pobočky Uloženky a nejde o cizí prodejny. Tím by měla být zajištěna vyšší kvalita služeb. Přes Uloženku jsme balíčky posílali několik let, ale Zásilkovna se ukázala být o něco lepší.

Aktualizace: Uloženka má již také partnerské výdejní místa.

Co se mě líbí:
Celkově jde o kvalitní službu. Před Vánoci je vždy prodloužená otevírací doba a často bylo otevřeno i o posledním víkendu před Štědrým dnem.

Co se mě nelíbí:
Ze začátku byla velice dobrá komunikace ohledně cen, smluv apod. Od té doby co byla Uloženka prodána velké obchodní skupině, mám pocit, že se komunikace zhoršila.

Na co si dát pozor:
Před Vánoci bývají v pobočkách velké fronty a klienti tak mohou čekat i desítky minut.

Česká pošta


Poštu asi není potřeba představovat, tu zná každý. Jejich služby jsou jak na houpačce - jednou pošleme balík, klientovi přijde SMS, pak mu volají ráno v kolik balík dovezou a zásilku opravdu doručí přesně na čas. Jindy leží balík týden na poště a nikdo se neozve. Služby České pošty stále nabízíme, ale pokud je potřeba poslat něco ně konkrétní termín, poštou bych to poslal.

Kurýr DPD


Kurýrní služba DPD nabízí téměř stejné služby jako PPL, jen se snaží o nižší ceny, které ve výsledku o tolik nižší nejsou. Oproti PPL mají lepší systém sledování balíků (např. máte k dispozici číslo na řidiče, vidíte kde zhruba je a kdy by mohl dorazit).

Zdá se mě že kurýr DPD funguje dobře a neměl jsem s nimi nikdy žádný problém.

Kurýr GLS

Také jsme je zkoušeli, ale nelíbil se mě způsob podávání balíků. Balíky je možné odeslat ve výdejních místech, kde ke každému musí obsluha zadávat nějaké údaje do PC. Pokud budete posílat 3 balíky dá se to zvládnout, ale nedokážu si představit, že bych posílal třeba 30 balíků naráz. Strávil bych ve výdejním/podacím místě neskutečně dlouho. Pro balíky je možné objednat i svoz ovšem za neuvěřitelný poplatek 40 nebo 50 Kč.

Jediná výhoda GLS jsou ceny, které jsou absolutně nejnižší ze všech dopravců a ještě si je můžete snížit víc množstvím odeslaných zásilek. Pokud pošlete za měsíc určitý počet zásilek, dostáváte automaticky slevu. Není problém díky tomu získat několik balíků měsíčně s dopravou zdarma.

Kurýr Geis


Celkově je o něco levnější než PPL a DPD, ale podle hodnocení, článků na internetu a zkušeností ostatních eshopářů je horší i jejich spolehlivost. Přes Geis jsme poslali poměrně málo balíků na to abychom je mohli hodnotit na základě osobních zkušeností.

Aktualizace: společnost Geis koupilo DPD, takže už vlastně neexistuje.

Kurýr InTime


Chtěli jsme je vyzkoušet, byl problém někoho sehnat, po měsíci a několika emailech se konečně ozval obchodní zástupce. Během dalšího měsíce nebyli schopni poslat ceny, udělat smlouvu, takže jsme spolupráci ukončili dřív než začala. Opravdu měsíc někoho shánět a pak měsíc čekat na jeho odpověď nebyla úplně známka kvality.

Aktualizace: Tato firma již naštěstí nefunguje, mám pocit že ji někdo větší koupil.
Jaký je nejlepší dopravce pro eshop Jaký je nejlepší dopravce pro eshop Reviewed by Desetnej on srpna 15, 2017 Rating: 5

Nejčtenější

recentposts
Používá technologii služby Blogger.