Jaké používám nástroje při práci


Pro svoji práci používám spoustu různých nástrojů a aplikací, co konkrétně a proč využívám? A jak mě tyto nástroje šetří čas? Sepsal jsem seznam zajímavých produktů převážně zdarma, které se hodí pro práci každého podnikatele, manažera, programátora a internetového prodejce.



Mobilní aplikace


K-9 Mail - jednoduchý a rychlý emailový klient, díky kterému máte veškerou poštu stále u sebe. Aplikace umí pracovat s více účty, umí je rozlišovat barevně a hlavně umí pracovat s příznaky (označení emailu hvězdičkou). Zvládá protokoly POP3 i IMAP. Využívám ji několik let a jsem plně spokojen.

Kalendář Google - jednoduchý, přehledný a plně funkční kalendář, využívám jej ke kompletnímu plánování všech schůzek, pracovních i osobních věcí.

Tudyne - skvěle fungující aplikace pokud častěji jezdíte, zobrazuje všechny nástrahy na silnicích. Aktualizace nehod je skutečně blesková, sám jsem jednu čerstvou drobnou nehodu viděl a když jsem ji chtěl asi za 5 minut nahlásit, už v zde byla vložená.

ColorNote - perfektní poznámkový blok, má sice jen základní funkce, ale pro mě plně dostačující. Je možné ho synchronizovat s webem a aplikací pro Win 10 na PC. Své poznámky mám tak v domácím i pracovním počítači a neustále u sebe v mobilu.

Sygic GPS - asi nejlepší navigace co jsem zkoušel, sice je placená, ale dá se vychytat akce s výraznou slevou. V této slevě jsem koupil aplikaci i s mapou celé Evropy s doživotní aktualizací.

Prohlížeč Opera - zdá se mě zatím jako nejlepší prohlížeč pro mobilní telefony.

Dále se neobejdu bez dalších aplikací, které už sice nejsou pro pracovní účely, ale jsou super a používám je často. Jedná se o: Twitter, YouTube, Stream.cz, Pumpdroid, SMS jízdenka, ForecaWeather, .... a několik dalších.

On-line nástroje


Kalendář Google - stejně jako u mobilní aplikace platí: jednoduchý, přehledný, funkční. Bez něj bych už dnes nemohl fungovat. Dokonale je synchronizován mezi PC a mobilem.

Google Drive - cloudové uložiště s 15 GB zdarma, hodí se pro ukládání věcí a dokumentů, které chcete mít dostupné odkudkoliv. (pozn. aplikace do PC není tak stabilní a jako u OneDrive).

OneDrive - stejná služba jako Google Drive, jen od Microsoftu. S aplikací pro Windows 10, mě "Microsoftí" disk připadá funkčnější a lepší, pro mám koupených rovnou 100 GB prostoru. Využívám ho hlavně na synchronizaci rozdělané práce - můžu na stejné zakázce dělat doma i v práci a stále mám u sebe poslední verzi bez složitého nahrávání sem a tam nebo používání USB disků.

Vlastní systém objednávek a fakturace - nejlepším a nejcennějším nástrojem je můj vlastní systém na správu objednávek ze všech webů, vystavování faktur jedním kliknutím přímo z objednávky, vystavování pokladních dokladů, dodacích listů, atd. atd. Systém umí i spoustu statistik zisků, nákladů, obratů a dokáže zjistit i nejlepší klienty nebo nejlepší dodavatele. Nechybí ani exporty dat dopravcům či zasílání dotazníků spokojenosti klientům. Zkrátka více než rok a půl práce již "přináší ovoce" a hodně šetří čas. Rozhodně doporučuji zapracovat na vlastních systémech pro řízení a organizaci zakázek a práce.

Programy v PC


Microsoft Outlook - emailový klient se spoustou dalších funkcí navíc. Přiznám se, že krom čtení, posílání a organizace emailů nevím ani jaké má další funkce. Používám čistě jako emailový klient. Zkoušel jsem více různých dalších nástrojů, ale Outlook vždy vyhrál. Možná není úplně nejrychlejší a jsem na něj za roky používání zvyklý.

Samozřejmě používám i další programy mezi něž patří Windows 10, Total Commander, balík grafických programů Adobe a internetové prohlížeče.

Co již vůbec nepoužívám


V minulosti se pracovalo trošku jinak, používali se pevně nainstalované programy a online služby a aplikace neměly tak důležitou roli. Dnes se situace změnila a spousta věcí funguje jinak. S tím souvisí i opuštění některých zavedených věcí a postupů. Je to zajímavé, ale v podstatě vůbec nepoužívám Microsoft Word a Excel. Tyto dva programy jsem úplně vypustil. Ve Wordu nemám co psát, protože vše posílám emailem a tabulky v Excelu mě nahradil výše zmíněný vlastní systém pro správu objednávek, zakázek a faktur. Stejně tak tento vlastní systém nahradil účetní program Money S3, který však jsem však již před pár lety vyměnil za online aplikací iDoklad.cz

iDoklad.cz - tento web sice už nepoužívám, ale pár let to pro mě byl jediný nástroj na vystavování faktur. Používal jsem ho téměř od jeho vzniku, zaznamenal jsem první jednoduchou verzi, u které bylo potřeba stáhnout ještě do PC pevný program a jen data byly online, poté přišla plně cloudová verze a následně pak velký upgrade zcela novou verzi. Pro vystavování a správu faktur je tento nástroj dokonalý a hodně propracovaný. Má spoustu skvělých funkcí, je online a je zcela zdarma. Myslím, že je to jeden z nejlepších českých online nástrojů pro fakturace. Má, ale jeden nedostatek - systém je často docela pomalý.
Jaké používám nástroje při práci Jaké používám nástroje při práci Reviewed by BONA MEDIA on února 08, 2016 Rating: 5
Používá technologii služby Blogger.