Proč mít eshop na vlastním systému


Každý, kdo provozuje e-shop se na začátku musel rozhodnout, zda svůj internetový obchod "postaví" na produktu zdarma nebo využije tzv. krabicové řešení a nebo si nechá naprogramovat vše na míru dle vlastních potřeb. Jaké výhody a nevýhody má web na zakázku? Podívejme se na ně.



E-shop zdarma


Hlavní nevýhoda je, že spoléháte na něco univerzálního a spousta věcí vám zde může chybět. Většinou se jedná o zahraniční systémy a problém mohou být určité místní nastavení. Zkoušel jsem používat více hotových shopů, ale žádný mě úplně neseděl.

Druhým problémem je většinou poměrně jednoduchý základ, kde je jen pár funkcí. Sice se dají stáhnout další moduly, ale v drtivé většině každý modul programuje někdo jiný - výsledkem je pak splácaný web, který sice může fungovat, ale taky nemusí.

Hotové řešení zdarma nebo tzv. open source bych já osobně nedoporučil na větší a profesionálnější e-shop. Řešení zdarma se hodí začínajícím "eshopařům" a nebo na menší jednodušší weby.

Krabicové (hotové) řešení


Tato varianta je již dobře použitelná, v Česku máme plno schopných firem, které mají perfektní produkty. Většina obchodníků i zákazníků bude s výsledkem spokojena. Ovšem pokud chcete něco navíc zřejmě narazíte. Firma, nabízející hotové řešení zcela určitě nebude ochotna upravovat svůj produkt kvůli jednomu klientovi (pokud tedy nejste obchod typu Alza, Mall apod.).

Jste tedy odkázaní na hotové funkce a nemáte možnost něco vylepšit nebo upravit jen pro sebe. Zpravidla budete spokojení, ale občas je dobré mít něco navíc co ostatní nemají a to už může být problém.

Vlastní systém


Zřejmě půjde o nejdražší variantu najmout programátora nebo firmu a nechat si udělat web na míru. Dobré je oslovit nějakou menší firmu, která má sice vlastní řešení eshopu, ale je ochotna udělat libovolné klientské změny- oslovit můžete třeba nás :-). Tím ušetříte vstupní investici i čas, protože pokud programátoři mají eshop hotový nemusí tvořit vše od nuly. Dá se pak stavět na tom co už je a pouze vnést vlastní myšlenky a požadavky.

Jaké výhody vlastní systém přinese


Hlavní výhodou je to, že většina věcí může fungovat podle toho jak sami potřebujete a chcete.

Konkrétní příklady:

  • web tisk-vizitek.cz - cena za tisk vizitek se mění podle počtu objednaných kusů. Pokud tedy v košíku máte 100 vizitek, cena za kus je jiná než u 200 vizitek (či 2x100 vizitek). Navíc počty je možné dohromady sčítat, takže při vložení 100, 200 a 200 různých vizitek, musí košík počty sečíst a vědět, že cena za kus je stejná jako by v košíku byl jeden druh po 500 kusech. A toto rozhodně krabicové řešení nenabídne.
  • web chciplachty.cz - cena za plachtu počítá podle celkové plochy, čím větší plocha tím nižší cena za m2. E-shop tedy v košíku musí počítat celkovou plochu všech vložených položek až podle ní dopočítávat cenu, kterou zase zpět rozpočítá na ceny jednotlivých kusů. Opět bychom s touto funkcí mohli v systému zdarma nebo krabicovém narazit.

Důležitou věcí je i optimalizace pro vyhledávače, která může být často individuální a nemusí tak vždy vyhovovat univerzálnímu řešení. Stejně tak i celková optimalizace vzhledu stránek, aby se na nich zákazník cítil dobře, rád nakupovat a hlavně snadno nakupoval. Není až tak důležité kolik máte návštěv, ale jaké procento návštěvníků svoji objednávku dokončí.

Poslední výhodou jsou různé statistiky objednávek, měření obratů, zisků podle zboží a dalších parametrů přesně podle toho co potřebujete. V hotovém řešení sice můžete také většinou dělat nějaký výstup, ale zřejmě bude dost univerzální, takže nemusí sedět každému. Jak např. upravit svůj e-shop abyste mohli přesně měřit zisky z placené reklamy se dočtete v našem článku Jak měřit přesný zisk z reklamy.

Proč mít eshop na vlastním systému Proč mít eshop na vlastním systému Reviewed by BONA MEDIA on března 22, 2016 Rating: 5
Používá technologii služby Blogger.